payleven logo payleven and SumUp are now one company. CloseLearn more

Enjoy the same product and service level from payleven as before


Any questions? Take a look at our FAQs or contact us at 015360858

Máte otázky? My máme odpovede!

Ktoré smartfóny/tablety sú kompatibilné?

Na používanie SumUp vám stačí smartfón alebo tablet s pripojením na internet. Ak využívate zariadenie s operačným systémom Android, mal by byť vo verzii 4.4 a vyššie. Zároveň by vaše zariadenie malo disponovať funkcionalitou Bluetooth verzie 4.0.

V prípade systému iOS by sa malo jednať o verziu aspoň 7.0.0. Požiadavky na funkcionalitu Bluetooth sú rovnaké ako v prípade systému Android. Ďalšie informácie o kompatibilite nájdete tu.

Koľko za SumUp zaplatím?

Terminál SumUp Air kúpite za jednorazový poplatok v cene 79,00 € (bez DPH).

Následne platíte už len transakčné poplatky vo výške 2,75% z transakcie pre všetky prijímané debetné a kreditné karty.

Okrem toho vás už nečakajú žiadne ďalšie výdaje. Žiadne mesačné poplatky, žiadne fixné náklady ani žiadne minimálne sadzby.

Ako dlho trvá doručenie terminálu, aby som mohol začať prijímať platby kartou?

Ak si terminál objednáte dnes, odošleme vám ho hneď, ako od vás prijmeme platbu.

Doba doručenia po uhradení sa obyčajne pohybuje od 5 do 7 pracovných dní.

Po doručení stačí terminál len nastaviť a vykonať testovaciu transakciu. Hneď potom ho môžete začať používať.

Ako prepojím terminál so svojím smartfónom/tabletom?

K terminálu SumUp Air sa z vášho smartfónu či tabletu pripojíte jednoducho pomocou Bluetooth. Všetky pokyny sa zobrazia v aplikácii SumUp. Podrobný návod pre nastavenie vášho terminálu nájdete tiež tu.

Ako prijímať platby kartou?

Nižšie uvádzame podrobný návod, ako prijímať platby kartou pomocou terminálu SumUp Air. Je to ľahké. Sľubujeme.

Spustite na vašom smartfóne alebo tablete aplikáciu SumUp. Prihláste sa pomocou e-mailovej adresy a hesla, pod ktorými ste sa registrovali.

Zadajte požadovanú sumu. Do poľa pod sumou môžete tiež zadať popis transakcie. Po zadaní všetkých údajov ťuknite na „Zaplatiť“.

Terminál sa automaticky zapne a pripojí k vášmu zariadeniu. Zákazník má teraz možnosť rozhodnúť, či chce zaplatiť kartou bezkontaktne, pomocou čipu alebo potiahnutím magnetického prúžku čítačkou.

Ak si zákazník vyberie bezkontaktnú platbu (NFC), stačí kartu priložiť k terminálu. Anténa NFC sa nachádza v hornej časti terminálu, preto je kartu potrebné priložiť naplocho k jeho hornej polovici. Po priložení karty zaznie pípnutie a zablikajú 4 kontrolky LED. To je signál úspešného dátového prenosu. Zákazník následne autorizuje platbu PIN-kódom alebo podpisom.

Ak chce zákazník platiť pomocou čipu, stačí kartu zasunúť do slotu v hornej časti terminálu (zasunúť treba hranu karty, ktorá je bližšie k čipu, s prednou stranou karty smerujúcou nahor). Zákazník následne autorizuje platbu PIN-kódom alebo podpisom.

Ak chce zákazník platiť pomocou magnetického prúžku, stačí kartou prejsť cez čítačku magnetických prúžkov v hornej časti terminálu. Karta musí byť otočená tak, aby magnetický prúžok mieril dopredu. Zákazník následne autorizuje platbu PIN-kódom alebo podpisom.

Dôležité: Magnetický prúžok použite iba vtedy, ak karta zákazníka neumožňuje bezkontaktné platby a nemá ani čip. Transakcie prostredníctvom magnetického prúžka sú najmenej bezpečeným spôsobom platby.

Platbu zákazník autorizuje buď zadaním 4-ciferného PIN-kódu na klávesnici terminálu a stlačením zelenej ikonky potvrdenia, alebo podpisom na displeji smartfónu/tabletu a potvrdením platby ťuknutím na tlačidlo „Enter“. Terminál vám oznámi, či je pre autorizáciu potrebný PIN-kód alebo podpis.

Dôležité: Či sa platba autorizuje zadaním PIN-kódu alebo podpisom, závisí od nastavení uložených na čipe karty zákazníka. Ani vy, ani váš zákazník nemôže ovplyvniť, či sa platba overí PIN-kódom alebo podpisom.

Potvrdenie o úspešne realizovanej platbe sa zobrazí na termináli aj vo vašej mobilnej aplikácii SumUp.

Ak chcete, môžete teraz zákazníkovi vystaviť potvrdenie o platbe. Stačí do príslušného poľa zadať jeho e-mailovú adresu alebo telefónne číslo. Máte tiež možnosť doklad vytlačiť.

Gratulujeme! Práve ste pomocou terminálu SumUp Air úspešne prijali vašu prvú platbu. Jednoduché, však?

Aké karty môžem prijímať?

Môžete prijímať akékoľvek kreditné alebo debetné karty s logom Visa, V PAY, Mastercard alebo Maestro.

Ako poskytnem zákazníkovi potvrdenie o platbe?

Po úspešnom spracovaní transakcie máte možnosť odoslať potvrdenie o platbe e-mailom alebo textovou správou. Automaticky sa vám zobrazí obrazovka uvedená nižšie. Stačí dopísať e-mailovú adresu alebo telefónne číslo vášho zákazníka a stlačiť tlačidlo „Odoslať potvrdenie“.

Táto textová správa a e-mail budú odoslané spoločnosťou SumUp, a vás tak táto služba nebude stáť nič. Potvrdenie o platbe ale môžete i vytlačiť. Podrobnosti o vystavovaní potvrdení nájdete tu.

Ako dlho trvá poukázanie platieb na moje bankové spojenie?

Platby budú na vaše bankové spojenie pripísané behom 3 až 6 pracovných dní od dátumu uskutočnenia jednotlivých transakcií.

Pre každú platbu poukázanú na váš bankový účet obdržíte e-mailom prehľad poukázaných platieb (vo formáte PDF), ktorý obsahuje rozpis jednotlivých transakcií obsiahnutých v danej platbe.

Aktuálny stav všetkých transakcií tiež môžete kedykoľvek skontrolovať na vašom online SumUp účte na adrese sumup.me.

Dostanem záznam o transakciách pre môjho účtovníka alebo pre daňový úrad?

Áno, pre každú platbu poukázanú na váš bankový účet dostanete prehľad vo formáte PDF.

Každý mesiac tiež obdržíte súhrn všetkých vašich transakcií a poukázaných platieb, ako aj samostatný súbor PDF s prehľadom transakčných poplatkov.

Tieto dokumenty môžete odovzdať svojmu účtovníkovi alebo priamo daňovému úradu.

Existujú kategórie podnikania, ktoré nepodporujete?

Áno. Nakoľko sme regulovaným poskytovateľom služieb, naša činnosť podlieha prísnym predpisom úradov pre finančný dohľad, systémov platobných kariet (Visa, Mastercard a American Express) a našej spracovateľskej banky. Naša licencia nie je neobmedzená a neumožňuje nám podporovať všetky typy podnikateľských činností. Tu nájdete prehľad kategórií podnikania, ktoré nepodporujeme.

Často cestujem do zahraničia. Môžem na cestách používať SumUp?

Využívanie služieb SumUp je možné na určitý čas odomknúť pre krajiny, v ktorých už pôsobíme. Uveďte, v ktorej krajine budete predávať, aký je dôvod vašej návštevy danej krajiny a tiež presné dátumy, počas ktorých plánujete v tejto krajine prijímať platobné transakcie. Tu je zoznam krajín, v ktorých SumUp pôsobí:

  • Belgicko
  • Brazília
  • Bulharsko
  • Česká republika
  • Čile
  • Dánsko
  • Estónsko
  • Fínsko
  • Francúzsko
  • Holandsko
  • Írsko
  • Itálie
  • Kypr
  • Litva
  • Lotyšsko
  • Luxembursko
  • Maďarsko
  • Malta
  • Nemecko
  • Nórsko
  • Poľsko
  • Portugalsko
  • Rakúsko
  • Řecko
  • Rumunsko
  • Slovenská republika
  • Slovinsko
  • Španiělsko
  • Švajčiarsko
  • Švédsko
  • Taliansko
  • USA
  • Veľká Británia

Nenašli ste, čo hľadáte? Pošlite nám správu!

Na vašu otázku odpovieme do 24 hodín

V SumUp používame cookies, aby sme Vám poskytli čo najlepší zážitok z našej webovej stránky. Zotrvaním na nej vyjadrujete súhlas s ich využívaním

×